BETENNELSE I BEKKEN

Når man snakker om betennelse i bekkenet er det viktig å skille mellom en infeksjon (bakteriell) og en betennelse (ikke bakteriell).

Sliter du med en bakteriell betennelse i bekkenregionen må du oppsøke lege eller legevakten. Sliter du med bekkensmerter som er betinget i muskel-/sene-/leddbetennelser bør du besøke din nærmeste kiropraktor.

Bekken eller hofteplager

Det er en rekke muskelgrupper som er tilknyttet bekkenregionen. Hofte- og setemuskulatur, muskulaturen på forsiden, innsiden og baksiden av låret er også tilknyttet bekkenet. Er man usikker på om plagene er muskulære anbefales det å sjekke med din lokale kiropraktor. Smerteårsaken er ofte mer omfattende enn som så.

Senebetennelse eller en tendinitt, oppstår i en sene eller en muskel som et resultat av en akutt eller vedvarende overbelastning. Det oppstår en inflammatorisk prosess hvor området blir smertefullt, varmt og hovent.

Myoser, ømme faste knuter i muskulaturen vår. Oppstår ofte i muskel grupper som ikke får muligheten til å slappe av med jevne mellomrom. Nakke- og ryggmuskulaturen er spesielt utsatt for myoser. Stress og anspenthet er medvirkende årsaker til at knutene oppstår. Ensidige belastninger av muskulatur er også med på å øke forekomsten av myoser.

Triggerpunkter er et hyperirritabelt punkt i en muskel. Dette kan oppstå ved akutt overbelastning eller ved statisk belastning over tid. Triggerpunkter gir i tillegg til lokal ømhet og smerte, utstrålende smerter til en bestemt region et annet sted på kroppen.

Muskelknuter er den allmenne betegnelsen på triggerpunkter eller myoser.

Ikke vent til plagene dine blir kroniske og vanskelig og behandle. Ta kontakt med din nærmeste kiropraktor i dag.